Toronto

Så jag sa att jag skulle berätta om hysterin. Det här är vad som hänt:
Ursprungsplanen var att jag skulle stanna till den 16 maj i Canada, ha gott med tid att resa runt och upptäcka landet utan sut. Det var inte fören två veckor sen när jag fick reda på att Oscar, som skulle komma hit och resa med mig de två sista veckorna, inte kunde komma bestämda jag mig för att korta ner resan till 10 dagar istället för 3 veckor av den enkla anledningen att jag inte skulle ha råd att resa själv. Jag bokade om min resa till den 29 april. 28 april inser jag att den flygbiljetten är ändrat till den 29 maj. Jag ska alltså inte alls resa hem imorgon. total panik. AirCanada kan tydligen inte göra så mycket åt det fast det är de som har gjort fel och tidigaste ombokningsbara resan kan göras den 7 maj. Nej tack. Avbokar hemresan, köper en ny resa från Toronto med lånade pengar och tog samma buss och hostel som Adele, Jenny och Linda.

I ett soligt Kvällstoronto tog vi en promenad för att hitta middag. Adele, som är fransk, är väldigt förtjust i bröd så det blev soppa, focaccia, äpple ock kaffe till middag. Bread is life som hon säger. Vi mötte upp Will som också bott i Mcleod och drack öl på ett microbryggeri som hade säsongsöl. Dagen efter hängde Adele med mig på min "speed-sightseeing" runt Toronto och vi gick genom Downtown, förbi universtietsområdet, genom Kingston och Chinatown där vi köpte underbara jordgubbar och mumsade på, ner till hamnen där det fanns ett micro-våtland med statsodling och kvittrande fåglar, förbi CN-tower, mot gamla stan och destilleri-området. Vid 3-tiden tog jag och Jenny lokaltrafiken ut till flygplatsen där jag nu sitter och ska boarda vilken minut som helst.

Så hejdå folkens, vi ses på andra sidan Atlanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0