fram och tillbaka, upp och ner

Idag har jag sprungit kors och tvärs över hela campus för att fixa med böcker, fått ett giltighetsklistermärke på studentkortet, gått på föreläsningar, scannat papper till KAU, ätit, gått hem och tillbaka, köpt en t-shirt som stor University of New Brunswick på och mött upp på ett möte som blivit framflyttat men resulterade i att jag träffade en kanadensare som hette Jake (hemkommen från Nederländerna) och som berättade vad jag borde se och göra innan jag far hem.

Sen när jag skulle läsa hemma var jag rätt utsliten så jag somnade gott med huvudet i böckerna, så så mycket plugg blev det inte dag. Nu sitter jag mest och fördriver tiden och väntar på att det ska bli dags att sticka ner till The Cellar och dricka onsdagsöl!

Gjorde ett riktigt fyndköp idag på Sell&Buy (studenter kan lämna sina gamla böcker och så säljs de dagen efter till nya studenter), fick en kursbok för 1/3 av priset så den kostade bara $47. Svensk kurslitteratur ges nästan bort i jämförelse. Så nu har jag tre tegelstenar att fylla min ryggsäck med. Vilka benmuskler jag ska få!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0