winter adventures

I lördags drog jag, Jenny, Johan och Adéle till Scout läger och Winter Adventure för lite kanadensiskt naturliv tillsammans med en flock ivriga utbytesstudenter som knappt sätt snö i sina liv. När vi fick föreläsning i hur man klär sig för att vara ute i snö kände vi att inte riktigt var rätt publik. Bättre blev det dock när vi fick komma ut, gå med snöskor, åka pulka, ut en tur med längdskidorna på en frusen sjö och sen en gång till sent på kvällen på ett månbelyst skidspår, sitta vid husknuten och lapa solsken som en riktig svensk och bli introducerat till den fantastiska sporten Broomball!







Söndag var med andra ord en tröttis dag efter en hel dag ute i naturen och sen sova i sovsäck på världens tunnaste underlägg. Plugget kom inte igång fören på eftermiddagen och fick tråkiga besked hemifrån. Hade gärna varit hemma och stöttat min mor i morfars bortgång men jag är säker på att övriga familjen och stöttande vänner tar hand om min kära mamma!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Beklagar! :( kram

2012-02-09 @ 10:50:16
URL: http://sofieknutar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0