white as snow

Vem hade trott att ett universitet i Canada ställer in sina eftermiddagsklasser på grund av snö?! "All evening classes held on Frederiction campus of the University of New Brunswick are cancelled this evening, Feb. 1, due to inclement weather".

Stora, vackra snöflingor ringlar ner från himlen och gör min värld vit. Vit ska också helgen bli. På lördag ska vi (mest utbytesstudenter) åka till ett "scoutläger" över en natt där det ska bli hundslädåkning, längdskidåkning, korvgrillning och annat vintrigt som man kan tänkas göra i ett nordligt land (för det är ju precis vad utbytesstudenterna får göra i Sverige!). Men vintermys blir ett bra avbrott i den annars så pluggberikta vardagen. Ett litet grumligt avbrott blir det visserligen ikväll eftersom vi ska till the Cellar och dricka onsdags-pitcher'n.

Annars är jag rätt nöjd med med min träningsvärk jag lyckats åstadkomma och det faktum att jag lyckades flörta med formlerna för coriolis effekten och hög- och lågtrycksberäkningarna och knåpa ihop min labbuppgift!


En vacker lördagsmorgon gick svenskarna mot marknaden!

Lokalproducerat, hantverk och tradition

En lika fin söndagseftermiddag på campus

En isig måndag

En snöig osdang och snötäckta granar på campus

"Genar" på oplogad gångväg

Canada+snö+onsdag+Line=bra jävla liv!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du verkar trivas så bra där!! Härligt tjejen! Kram från ett -20 gradigt Åbo!

2012-02-03 @ 08:58:58
URL: http://sofieknutar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0