glad påsk!

Sådär ja, nu är jag tillbaka på banan igen och är en duktig student! Efter förra veckans söndagsinlägg har jag satt upp restriktioner och får bara konsumera öl på onsdagar. Så till The Cellar gick jag på onsdagen och hade mina sista föreläsningar för terminen på torsdagen. Nu kan jag skryta lite med att jag hade 100% närvaro i kursen som bara gick på torsdagar! Sen att jag måste sett ut som en misär nästan varje torsdagsmorgon är en annan historia. Ekologikursen är också avklarad och jag hade sista föreläsningen i onsdags. Nu väntar jag bara på svar på sista statistiska analysmodulen ska bli rättad så jag kan få slutbetyg i den kursen också.

Det känns faktiskt väldigt konstigt att det är mindre än två veckor kvar i Fredericton nu, och de kommer bara rusa iväg! Sen i fredags har jag suttit varje dag på biblioteket 12-17 med tentaplugg och verkligen fokuserat och belönat mig med film och serier på kvällen.

Igår på självaste påskafton gick jag, Jenny och Johan till en restaurang för att få någon slags påskkänsla och oj vad vi åt. Äntligen en köttbit som var perfekt stekt och inte seg som en gammal skosula! Idag vaknade jag med lite ont i halsen och blev deprimerad när det var halv snöstorm utanför fönstret. Så här på kvällskvisten efter 5 timmar i tyst lässal ska jag gosa ner mig under täcket och förundras över hur Rachel Carsons upptäckter på 60-talet fortfarande är dagens miljöproblem femtio år senare. Tyst Vår borde läsas av alla!

Kram till er alla och hoppas ni haft en bra påsk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0