en dos kemikalieångest

Idag visades dokumentären Underkastelsen på universitetet. Det är en film som berör, en film som gör en arg, en film som man manar till förändring och insikt. En film som alla borde se. För att förstå vad jag pratar om kan ni kolla in filmens hemsida och se trailern, läsa om filmen och vad du kan göra för att leva ett lite mindre kemikalieutsatt liv.

Det är min personliga uppfattninig är att de flest verkar tro att de kemikalier som finns i vårt samhälle - i maten, i möblerna, i kläderna, i kosmetikan, i elektroniken - är testade på en eller annan myndighet och att man vet vad de har för konsekvenser. Men detta är inte alls fallet. Man vet nästan ingenting. Och det man vet är alarmerande.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla i skafferiet och kylskåpet hur mycket av matvaror som låg i plast. Makaronerna åkte ned i en glasburk och kaffepulvret i en annan. När det kom till duschen blev det värre. Shampoo, tvål, balsam, make-up remover, ansiktskräm och deodorant. Klump i magen och helvetesjävlaskit. Funderar på en makeover i badrumsskåpet. Det är fan inte lätt att leva som man lär.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har också hört om dendär filmen, borde verkligen se den!

Ska försöka skriva brev så fort ja hinner :)

Kram från Åbo

2011-03-08 @ 08:07:08
URL: http://sofieknutar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0