Mitt Karlstadliv


Som de snälla nollor vi var bakade
jag och Marika en tårta till faddrarna!

Vi hängde i små studentlägenheter, bygde en flotte,
spottade fiskbullar och dansade till Linnros.

Vi åkte på studieresa längs Klarälven i Värmland
och jag blev förälskad i mitt nya hemlän.

Det började bli mörkt och jag åkte några helger till Norge
för att jobba, besökte Belinda i Stockholm, var för 
första gången i mitt liv i Malmö, där jag hälsade på
Elin och Filip och var hemma hos mamma
och pappa efter sex månaders bortavaro.

Lägenheten känns som hemma.

Snön kom och hententor gnagde på samvetet.

Jag bjöd Sabina och Marika på middag, glaspyntning och
Singstar. Det blev jul och nyår och jag försvann tillfälligt
från Karlstad.

Den första månaden på det nya året i Karlstad erbjöd på fest,
snowboarding, plugg, filmkvällar, middagar tillsammans med 
nya och gamla vänner. Jag annordnade en miljövetarfest
för att vi skulle hänga lite utanför skolan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0