Gott Nytt År!

Andra dagen och nyårsafton i Montréal! Idag har jag på egen hand upptäckt staden. Efter allt resande och tidzonsförändrande är jag lite jetlagad så igår efter en inte allt för god middag (nuddlar - som dessutom innehåll palmolja!) somnade jag tidigt. Det resulterade i en ganska tidig morgon. Jag bestämnde mig för hostelfrukost á la american innan jag stack ut på nya upptåg. Jag och mina kängor promenerade fram The Main och kom lagom till Downtown till tio när butikerna öppnade. Jag inhandlade en adapter så att jag nu kan ladda mobilen och använda datorn obegränsat. Det fick bli ett par pyamasbyxor också trots gårdagens ord om att jag inte har plats. Impulsivt köpte jag en ny digitalkamera också! Det var 50 % så blev rätt nöjd med köptet.

Sen tog jag metron mot Olympiastadion och kollade in cementklumpen och världens högsta lutande kostruktion tror jag minsann det var. Där var också the Biodôme som jag besökte. Det var ett miljö- och naturmuseum kan man säga där man fick gå igenom fyra olika ekosystem, se på djuren i deras riktiga habitat och fakta om hur viktiga de var för livet på jorden! Gjorde nördig Miljöline lite mer hoppfull.

Metron tillbaka, och mot ett kafé som guideboken rekomenderade. Hittade inte dit, strosade runt i ett fint bostadsområde innan jag bestämde mig för att åka hem till hostellet för att äta en enkel lunch och powernap.

Ikväll har jag bestämt mig för att åka in till Chinatown och äta sushi på Ruby Rouge innan jag promenerar ner till gamla stan och lyssnar på nyårskonserten och ser på fyrverkerierna med andra firare.



Staty utanför konstmuséet

fint, kusligt, spännande, förfallet hus

På Nr 14 är det jag ska äta min nyårsmiddag!
Några kvarter söderut ligger gamla stan och platsen för festligheterna.


Kommentarer
Postat av: Marica

Jag märker att du sköter dig :) Det vill säga uppdaterar bloggen flitigt som jag sa :P Jättekul att se och hoppas att allt är bra med dig min vän <3

Kram kram

2012-01-02 @ 13:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0