uppdatering

Idag slog jag nytt personligt rekord på springmaskinen. 4 km på 26 minuter. Det är väl inte så dumt?

Iågr vaknade jag upp med tanken på att det var sommar. Och sol var det. (Bra för examensnerverna.) Så jag dumpade vansen för sandaler. Om min "italieniserade" vännina Belinda hade varit här så hade hon antagligen sagt att det var vinter, men som den bleka nordbon jag har blivit så är 16 grader sommarvärme!

Just det, jag har ju inte berättat om min 17.mai för er. Jag hade ju anmält mig frivillig som fanbärare till Ompagninget (studentorkestern) så dagen började med frukost i Ompa-källaren innan vi drog vidare med buss till Kattfjord och Sommaröy. Där fick jag gå först i 17.mai tåget! Häftigt tyckte jag. Tillbaka i Tromsö fick jag en drös kultur över mig innan det var dags för det stora borger-tåget som gick genom hela centrum. Längs gatorna stod folk och hejade och flaggade med den noska flaggan. Ja, norrmännen vet hur man firar nationaldagen! Efter en välförtjänt öl på Driv var det taco och mer öl hos en ompagnist. Fantastisk dag.

Kommentarer
Postat av: Belinda

16 grader hade vi i mars, och då hade jag fortfarande vinterkläder på mig! Haha

2010-06-01 @ 20:04:05
URL: http://belindan.blogg.se/
Postat av: Belinda

jag är föresten i sverige 13-27 juni, finns det möjlighet vore det jättekul att ses, och om inte så får du sätta dig på ett plan hit ner i juni! <3

2010-06-01 @ 20:04:54
URL: http://belindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0