jag ska bara...

Jag är egentligen döttstrött och borde stänga av datorn och sova istället, men "jag ska bara"-saker gör att jag försökt med det en timme nu.

Så idag vaknade jag två minuter innan väckarklockan, och var på universitetet innan nio! Jag och Camilla slog oss ned i en soffa eller 'stua' som det nu är mer känt för (betyder vardagsrum på norska). Vi pluggade engelska ord och disskuterade Jane Eyre.

Halv fem var jag på väg mot stan och klädd i varma vinterkläder för att möta några andra frivilliga från Rädda Barnen. Det var meningen att vi skulle åka pulka men inga barn kom så det var bara att vända på klacken och gå hem igen. Passade på att handla lite mat på REMA och kom undan med en billig penning! När jag äntligen kommit hem (det tar ju ca två timmar fram och tillbaka) var det bara att klä på sig igen och gå till ICA och handla det jag hade glömt.

Fördrev kvällen med lite mer läsning och fick lite ordning på mitt rum. Om min mamma skulle sett det skulle hon säga: "det ser ut som en tromb har dragit fram". Jag saknar min mamma lite nu. Och resten av småfolket.

Familjen färgglad är ute och hugger julgran <3

Visste ni föresten att Alfons Åberg heter Albert Åberg på norska! ALBERT! Jag dör lite. Man kan ju inte döpa om Alfons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0