fin fredag

Igår var min första dag jag inte behövde jobba. Den var fin på så många sätt. Redan kvällen innan kom jag från restaurangen ganska tidigt så jag och Henrik, min vän och restaurangens kock, bestämde att vi skulle åka till Larvik för att pröva på utelivet en varm torsdagskväll. Vi satt någon timme på Sporet som var jättemysigt. Jag drack kaffe ur en röd mugg med vita prickar på för att jag drog nitlotten att köra hem. Det var gott, men inte så väldigt smart för sen kunde jag inte sova. Och så fick jag ont i magen.

Magen var fortfarande ond på fredag morgon, men jag bestämde att den inte skulle få stoppa dagsplanerna så efter en frukost på bageriet åkte jag och Henrik till Porsgrund och besökte en porslinsfabrik. Vi samlade vuxenpoäng mest hela dagen och jag fick ännu mer ont i magen för jag skrattade så mycket. Vi hann med ett besök i en möbelbutik, vi köpte blommor att ha utanför huset, vi köpte hyllor och krokar till badrum, köpa rödvinsglas och lite annat. Vi var dessutom supereffektiva och åt lunch innan vi hämtade Aleksander på tågstationen lite efter tre. Himla bra.

På kvällen var vi tre på en restaurang men maten var inte alls lika god som på gjestgiveriet. Så drack de öl medan jag fick vänta med alkoholintaget tills jag kört hem bilen. Väl hemma drack vi vin i de nya glasen och spelade svårt kunskapsquiz om USA. Josefin var med så vi spelade i par och vi spelade jättelänge. Men vi vann till slut, jag och Aleksander. Och idag åkte han hem. Fint snabbesök.

Kommentarer
Postat av: Camilla Irene

Och snart får du besøk av meg! :D Da skal du innvies i korpsets verden! ;)

2010-06-16 @ 23:12:33
URL: http://camillairene.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0