"Time moves so slowly put passes quickly" -Alice Walker

Sitter och försöker knåda ihop en hemtenta men jag får mäst gråa hår tror jag. Har jag fattat uppgiften rätt? Är det så här ekonomiska styrmedel fungerar? Vafan är det jag skriver om? osv. Mamma gav mig lite av en news-flash igår och påminde mig om att jag inte alls kommer vilja skriva på dum hemtenta när jag kommer innanför dörren hos mor och far och att jag istället borde satsa på att bli klar med hemtentan innan jag åker från Karlstad. Hon är lite dum som alltid ska ha så rätt.

Några månader i Karlstad försvann ju rätt fort och nu är det jul igen. Sista föreläsningen och seminariet är på måndag och på tisdag kommer Ida och plockar upp mig på vägen hem från Norge där hon nu jobbar. Så är det jul med allt vad det innebär innan jag tar tåget söderut mot kontinenten. Jag och min norska vän Camilla ska nämlligen genomföra en "nyårsluff" och ta tåget till Budapest för att fira nyår där. På dit- och hemvägen planerar vi att kolla in lite vinterfrusna städer och sofistikera med öl och litteratursnack. Kan inte bli annat än bra. Tycker jag är värd lite semester efter ett år med heltidsstudier, hektiskt sommarjobb och ännu mer heltidsstudier + extra jobb.


Höst i Karlstad

Vinter i Karlstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0