redan augusti?!

Jaha, två månader i Nevlunghavn och mindre än en kvar. Går inte tiden väldigt fort?

Jag hade en bra födelsedag föresten, vi tog en shoppingrunda på stan och så åt vi trerätters i snurrande restaurang med panoramautsikt över Trondheim. Efter 3 dagar uppvilande var jag tillbaka på Gjestgiveriet där det väntades mycket jobb när det var konsert i Havna. Diderre spelade och jag serverade dem middag innan det gick upp på scen och sen var jag backstage-ansvarig. Coolt va?

Planen var ju att jag skulle ha massa tid till att läsa ett gång romaner, ta långa springrundor och njuta av sommaren. Men, ibland (oftast) blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men jag har i alla fall läst 1 roman, sprungit lite, badat i havet en gång, blivit lite brun, druckit god vin och öl i gott sällskap, festat i Stavern, haft picknick på ett berg och haft grillfest i trädgården.

Men det bästa som hänt är väl att jag kommit in på Karlstad Universitet och fått lägenhet bara 5 minuter från uni! Den är färdig att flyttas in i den 24 augusti och så börjar skolan den 30.e. Kommer bli skitbra. Men först är det 3 veckors med jobb, jobb, jobb. Alla sommarjobbare har slutat/tagit semester (ferie) så nästa vecka är jag själv om vi inte får in några ekstra arbetare. (Servitriser sökes!!)

Vi hörs snart igen!


I  Larvik. Camilla var på besök och invigde mig i skolorkester-världen

Hinner sola mig lite efter jobbet

tur på Mölen

Garden party under paviljongen


Kommentarer
Postat av: Belinda

vilka fina bilder :)

Grattis, jag borde också börja plugga men VAD?!

saknar dig <3

2010-08-05 @ 20:40:30
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Elin

Kul att du skriver för en gångs skull! Bör hända oftare :) Puss!

2010-08-09 @ 15:28:39
URL: http://eluaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0