viva italia?

Det är lördag morgon och jag sitter ensam på internetcaféet idag. Clara har nämligen fått sin syster på besök över helgen så det är nu på marknaden och köper grönsaker. Jag valde att gå hit istället för jag hade en del ärenden att utföra. Denna gång är jag ännu tidigare med att köpa Hultsfredsbiljett än förra året men jag lyckades få en billigare den här helgen så då måste det slås till. Det spelar ingen roll vilka band som kommer för det bästa är att jag ska dit med min REBECKA!


Så vad har hänt den här veckan? Jag har varit sjuk och tyckt synd om mig själv mest: med andra ord tittat på film, ätit choklad och pluggat ytterst lite. I går fredag tog våra lärare med oss till Perugina - chokladfabriken som satt Perugia på kartan (förutom Università per stranieri då). Det luktade himmelskt där inne och jag förväntade nästan att det skulle komma en ompalompa och bjuda på choklad (tyvärr hände det inte). På eftermiddagen kom Amelie, Claras syster, och på kvällen åt vi Thanksgivingsmiddag med Lindas (amerikan från Claras klass) kyrka.


Idag ser dagen ut följande: lunch lagad av Amelie, tripp till Colostada (enormt shoppingscentrum med ett IPERcoop - seriöst, det är gigantiskt) och på kvällen är det fest två trappor upp. Thea fyller nämligen  19 och det blir kalas. Det ryktas också om att "Line do the wine" och att hon är vodka-buddy med födelsedagsbarnet. Vi får se hur det slutar.


Förutom det regnar vi bort, det är snö på bergstopparna och mögel i köket - viva Italia!



Roma - Forum Romanum


Kommentarer
Postat av: Elin

Vid hultsfred kan du ju komma till mig någon dag och hälsa på ;) Det är ju inte så långt från Kalmar!

2008-12-05 @ 15:12:00
URL: http://eluaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0