lite runtomkring

Idag har jag bara haft en föreläsning istället för tre. De andra drar igång nästa vecka. Så den kurs som jag hade igår heter Forest Engineering - Engineered System in Natural Resources. Det är en introduktionsklass och jag tror det kan bli riktigt bra och intressant. Föreläsaren verkar himla bra och det är två föreläsningar i veckan varav en är en lektion  och den andra är "Lab" då vi antingen gör studiebesök, bygger en konstruktion (typ snöfort) eller gör en observation av ett system (typ stoppljus).

Efter lunchen följde jag med Jenny (som är min roomie) och Linda (en annan svensk som bor i huset) Downtown för att se oss lite omkring och jag inhandlade lite behövligt som nässpray, nässdukar och kuvert. Har drabbats av förskylning så ikväll ska jag hålla mig på mitt rum, plugga och kanske se en film efter middagen.

Så rummet jag bor är ganska så lagom. Det finns en säng, stort skrivbord, en byrå och spegel, öppen garderob och hyllor över säng och skrivbord. Ett fönster. Dörren ut leder till en "ytterhall" där det finns en till dörr till korridoren, en dörr till jennys rum som är spegelvänt och en toalett med dusch. Det finns också lite skåp att förvara mat och annat. Nu har jag ju fått upp lite grejer så det ser lite hemtrevligt ut men så här ser det alltså ut:

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0