På lördag är det 3 juli. Då blir jag 21 år. 21. Jag tror det är en bra ålder. Gammal nog för att inga åldersgränser kanstoppa mig att göra vad jag vill, men inte för gammal för att det ska förväntas vuxenhet. Nu håller jag tummarna för att jag kan ta ledigt i helgen så jag kan flyga till Trondheim och fira dagen med ett annat födelsedagsbarn:)

I fredags var det ju midsommarafton i Sverige. Och jag var i fel land. Igen. Men det var härligt sommarväder och jag gled runt i en söt sommarklänning. På kvällen kom Henrik hem med en den bästa midsommartårtan till mig och Emelie. Choklad, jordgubbar och grädde! mums.

fin fredag

Igår var min första dag jag inte behövde jobba. Den var fin på så många sätt. Redan kvällen innan kom jag från restaurangen ganska tidigt så jag och Henrik, min vän och restaurangens kock, bestämde att vi skulle åka till Larvik för att pröva på utelivet en varm torsdagskväll. Vi satt någon timme på Sporet som var jättemysigt. Jag drack kaffe ur en röd mugg med vita prickar på för att jag drog nitlotten att köra hem. Det var gott, men inte så väldigt smart för sen kunde jag inte sova. Och så fick jag ont i magen.

Magen var fortfarande ond på fredag morgon, men jag bestämde att den inte skulle få stoppa dagsplanerna så efter en frukost på bageriet åkte jag och Henrik till Porsgrund och besökte en porslinsfabrik. Vi samlade vuxenpoäng mest hela dagen och jag fick ännu mer ont i magen för jag skrattade så mycket. Vi hann med ett besök i en möbelbutik, vi köpte blommor att ha utanför huset, vi köpte hyllor och krokar till badrum, köpa rödvinsglas och lite annat. Vi var dessutom supereffektiva och åt lunch innan vi hämtade Aleksander på tågstationen lite efter tre. Himla bra.

På kvällen var vi tre på en restaurang men maten var inte alls lika god som på gjestgiveriet. Så drack de öl medan jag fick vänta med alkoholintaget tills jag kört hem bilen. Väl hemma drack vi vin i de nya glasen och spelade svårt kunskapsquiz om USA. Josefin var med så vi spelade i par och vi spelade jättelänge. Men vi vann till slut, jag och Aleksander. Och idag åkte han hem. Fint snabbesök.

flyttat!

Nu har jag fått låna modemet en stund så nu ska jag berätta lite snabbt vad det är jag håller på med.

I måndags, efter den sista examen vid Universitetet i Tromsö, packade jag ihop mitt pick och pack och tog flyget till Oslo. Jag hade lyckats samla på mig ganska mycket prylar under året i Tromsö så det blev att jag fick skicka tre smartpost-esker (lådor) på posten, dumpa en väska hos Camilla "den beste" Irene och släpa på 55 kg packning. Jag slapp betala övervikt, jag kom med tåget och i Larvik blev jag hämtad klockan ett på natten.

Nästa morgon var jag på hotellet vid 10 och hjälpte till med att räkna allt på lagret. Sen dess har jag jobbat varje dag, hunnit med en spring tur och varit någon timme på gymmet, hjälpt till att lämna hotellsopor på soptippen och hämtat en bil, åkt några gånger fram och tillbaka till Larvik, fått efterlängtat besök och börjat läsa på en spännande bok!

Det blir nog en hektisk sommar, men en bra sommar :)