den beresta påsen.

I våras innan vi satte punkt för en det första miljöåret tyckte Marica att hennes tygpåse skulle må bättre av att bo i Karlstad, så jag blev en glad pås-keeper! Sen dess har påsen fått vara med på en del äventyr och sprett sitt budskap ut i världen. Först fick den följa med 2 månader tilll Nevlunghavn, Norge, där den var himla bra att ta med till stranden. Sen kom den tillbaka till Karlstad, var med under nollningen, bar mina jobbarkläder och mina matvaror. Sen åkte påsen och jag tåg till Stockholm i några dagar under hösten och vi fick se Huddinge, Ida och Axel. Efter jul åkte påsen med Motala-Örebro-Stockholm-Frankfurt-Toronto-Montréal-Muncton-Fredericton och har därmed sett en del flyg- och tågplatser på vägen. Nu pryder den min studentlya och påminner mig om alla fina minnen jag har med Marica, Karlstad, människor och platser som kommit min väg, och påsens väg. Och kanske har vi ändrat, påverkat, hörts, setts med vårat budskap och förändrat världen lite på vägen? Jag hoppas det.


Keep it Green. Bring your own bag.

Kommentarer
Postat av: Marica

Vad glad jag blir när jag ser att du använder påsen flitigt :) Hoppas den kan sprida budskapet i Canada också, stor kram <3

2012-01-09 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0