festligt

Så fredag blev en lugn kväll, trots försök av residensbor att få med mig och Jenny ut. Men vi kände båda att vi borde skriva på våra uppsatser fram till lördag middag så vi stannade inne, var duktigt flickor och chattade med vänner på facebook istället i uppsatsskrivande-pauserna... Lördag kväll, efter en heldag med plugg, bjöd på festligheter! Det var dags för McLeod House Winter Formal så hår lockades, kläningar åkte på, och höga hälar prydde majoriten av kvinnofötter, förutom på mina (som antagligen var mest behov av sådana) där det istället satt ett par bekväma tygskor (ekologiska och fairtrade med FSC-märkt sula).

Det togs en massa kort från både höger och vänster och några har redan börjat dyka upp på FB. Det var en himla trevlig kväll, stämningen var god, maten var god (!), och ett antal rom&cola slank minsann ner. Nattklubb hanns också med, men blev inte så varaktigt innan det första gänget drog hem. En lång natts sömn, brunch, två timmars spontan söndagsskype, ekologikapitel, powernap, middag, ekologiquiz, skriva klart uppsats och så var en söndag avklarad utan att behöva lämna rummet (förutom vid matintaget då).

Jenny informerade mig idag om att vi borde köra bra- och nyttighetsvecka. Det innebär att vi ska hinna träna, gå i skolan och plugga till 22 varje kväll, åka snowboard och dricka afterski-öl på onsdag och gå långpromenad och besöka bondens marknad på lördag (vilket betyder att vi inte ska gå ut på fredag). Det är dessutom bara två skolveckor kvar tills det är March Break! Då ska jag hänga på ett gäng utbytesstudenter (vi blir typ 15st) på en liten road-trip till Quebec och Montreal över en långhelg så det ska bli skönt att komma bort från plugget och Freddy (Fredericton) en stund.

I lördags:

Festen huserade på Beaverbrook Hotel. Fancy!

Winter Formal med hjärtetema

Jenny, min date, och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0