studera mera?

Den senaste tiden har mycket tid gått åt till att läsa, skriva, förstå, tyda, formler, komplicerad akademisk engelska, föreläsningsanteckningar och statistik övningar. Därför kom det lite som ett bakslag när jag idag under provet (midterm) i hydrometerologi kände att jag inte alls förstod hur eller vad jag skulle räkna fram. Och vilka var de fyra "energy transfer modes"?! Huvudet var lika blankt som ett oskrivet ark. Såhär i efterhand fattar jag ju att det var radiation, conduction, convection och heat storage(?) som är det rätta svaren på frågan om modes:en. Men inte då. När det behövdes. Så därför är jag frustrerad. Mest för att jag kunde så mycket men lite av det jag kunde var det frågor om, och frågorna var jobbigt formulerade för en stressig, svensk hjärna. Antar att det inte finns så mycket mer att göra än att vänta på resultaten (och lära sig energiformlerna till sluttentan då)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0