Montreal - Ottawa

Vi lämnade ett regnigt Quebec City i tisdags med tåget och kom till ett lite behagligare Montréal. Vi mötte upp Alejandro som också bott i Mcleod i Freddy och vi gick ut och käkade biff på ett ställe som hette St Hubert.

Onsdag var den stora seightseeing-dagen och jag visade Jenny Avenue du Mont Royal, utsikten, olympiastadion, biosfären och parken, och shoppinggatan. Vi åt crepes dränkta i alldeles för mycket ost till lunch och dumplings, som var lite av en ny smakupplevelse, på en kinarestaurang i Chinatown till middag. På kvällen guidade jag runt i gamla Montreal - jag visade dem Notre Dame och torget jag firade nyår på. Vi hamnade till slut i Latin Quarter där vi tog onsdagsölen på en pratig pub.

Torsdag var det shopping som stod på schemat och jag sprang med Jenny i hundra butiker. Efter jättestark thaimat blev vi båda lessa och promenerade hem till hotellet. Kvällen bjöd på fest. Först kebab till middag, sen förfest på hotellrummet med ölspel och så utgång på Fou-Founes Electronique som var en jättestor pub 20 meter från hotellet!

Bakis som satan lämnade vi Montreal på fredagsmorgonen för huvudstaden Ottawa. Första dagen sov jag bort i hostellsängen på Ottawa Backpackers Inn - ett mysigt hus med riktig backpackers-anda. Lördag skulle vi se hela Ottawa så vi promenade genom parker i solsken, tog kort på stora fina byggnader, besökte parlamentsbyggnaden och gick guidad tur, jag och Adele besökte musée-shoppar eftersom vi inte hade råd med det riktiga konstmuséet och kom försent till civilisationsmuséet. Kvällen blev en aning panikartad men det berättat jag mer om snart.  Nu är det söndagsmorgon här i Ottawa och om några få timmar åker vi till Toronto. Det ser jag fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0