when september ends

Idag surrade det till i min mobil och min vän påpekade att det är "väldigt lite uppdatering i bloggen". Jaha. Bäst jag skriver då.

Så vad är det egentligen som har hänt sen sist? Jo, jag har försökt bli svensk igen. Det kanske låter lite konstigt men så är det. Och det är inte så lätt som man kan tro heller. Så jag lider av talfel, har en norrmans ekonomiska intställning (alltså så tycker jag att allt är superbilligt och tänker egentligen inte på var saker kostar) och tycker att Norge är lite finare. Samtidigt är jag glad att jag är tillbaka till Sverige där livet är lite lättare, lite bättre. Så, jag är väl vad vi svenskar som blivit norgefrälsta är: svorsk.

Jag är svorsk.

Och just det, det är Karlstad som är min nya hemmastad. Här pluggar jag på universitetet om sånt som intresserar mig, här bor jag i min stora lägenhet, här springer jag i skogen och härifrån åker tåg till Norge där jag forfarande jobbar någon helg i månaden.

Nu är det bäst att jag sätter igång med läsningen...


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är bra Line! Jag saknar min svorska.

2010-09-29 @ 12:40:30
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Clara

Jaa! Gillar uppdatering. Har din brevlada fatt tyskt besök än manntro?

2010-10-01 @ 11:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0