vänner, mårdhundar och IKEA

Sitter i skolan och chillar... så skriver Sabina. Sabina är min nya vän för er som inte visste det. Hon är ganska knäpp, men rätt söt. Så har jag faktiskt fått en till vän. Hon heter Marica. Hon är skåning (så det förklarar allt).

Nu har suttit på universitet och skrivit på vårt projektarbete om Mårdhunden. Visste ni att den är en invasiv art som vi inte vill ha här i Sverige (och resten av Europa)? Inte? Då visste ni kanske inte heller att den ursprungligen härstammar från Asien? Och det är i det problematiken ligger, att den inte har någon naturlig fiende och därför är ett hot mot vår biologiska mångfald. (jag ursäktar nörd-inlägget)

Igår tog vi en tur till IKEA. Först powerwalka genom alla avdelningar för att fortfast möjligt komma till restaurangen. Där åt vi middag och efterrätt. Sen gick vi tillbaka till början, vände på klacken för att sedan gå systematiskt genom varje avdelning. Sen sprang vi till bussen i onödan och gick hem i regnet. Jag köpte lite galger och en brandsläckare (saftey first!).


Kommentarer
Postat av: Clara

Be aldrig om ursäkt för hög nördfaktor. Det är nagot mycket bra! Och nej, jag visste inte allt det där om mardarna.

2010-10-20 @ 18:39:52
Postat av: Anna

vill du tjäna pengar på din blogg?? tryck då på annonserna ovanför min header,annars så kika bara runt i min blogg om du vill tack! gillar din blogg jätte mkt iaf ! :D

kram<3

2010-10-20 @ 18:58:17
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: Anna

vill du tjäna pengar på din blogg?? tryck då på annonserna ovanför min header,annars så kika bara runt i min blogg om du vill tack! gillar din blogg jätte mkt iaf ! :D

kram<3

2010-10-20 @ 18:58:23
URL: http://aooww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0