lite om livet då och nu

Inatt föll den "första" snön här i Karlstad (jag räknar inte de som kommit tidigare för snö, utan snarare som frost) så när jag promenerade mot skolan i mina vinterstövlar så kunde jag inte tänka på så mycket annat än Tromsö: på mörkret, på solen, på snö, på regnet, på solen, på fjällen, på husen, på universitet, på vänner, på storgata, på biblioteken, på böcker, på examen ... Och jag saknar det.

Samtidigt gillar jag Värmland, Karlstad, universitet, lägenheten, klassen, kompisarna (och allt annat) bara mer och mer. Och jag trivs väldigt bra här.

Men Nordnorge är Nordnorge. Det är något speciellt med hela atmosfären man lever i - på en liten ö inklämnd mellan två fjordar omringad av spetsiga bergstoppar och runda fjäll. Nu förstår jag min mamma som alltid sagt att "när man kommer till Nordnorge känns det som hemma".



Kommentarer
Postat av: Camilla Irene

Nord-Norge er definitivt hjemme!

2010-11-12 @ 19:50:00
URL: http://www.camillairene.blogg.no
Postat av: Iselin

Aww, jeg savner også Tromsø <3

2010-12-06 @ 12:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0