onsdagsfint

Igår var en lite annorlunda dag med den var fylld av fina saker så jag ska berätta allt för er.

Efter första morgonföreläsningen lyste solen så hätligt att jag, Camilla, Iselin och Rikke satte oss på en bänk på universitetsområdet. Vi satt där, pratade om viktiga saker och åt nygjorda våfflor och kardemummabröd med chokladbitar i.

Innan eftermiddagsföreläsningen hämtade vi våra uppsatser som blivit rättade. Jag blev glad när jag läste kommenteren 'Very good indeed!' eftersom det var uppsatsen i British Studies och jag hade skrivit en literaturanalytisk text.

Efter föreläsningen satt jag och Camilla i en soffa en stund och medan hon tog en powernap lärde jag min skillnaden mellan restrictive relative clauses och non-restrictive relative clauses. Kändes bra. Så drog vi till kantinan och åt middag med några andra studenter som jag aldrig träffat förut. De blev förvånande när jag sa att jag från Sverige, för det tyckte jag pratade så bra norska. Då blev jag röd om kinderna.

Så hade Camilla bjudit med mig till Ompagninet som är universitetets studentorkester. De hade ett supermysigt rum i en källare där de hänger varje onsdag och dricker öl (och spelar instrument förstås). Så jag fick en öl och lyssnade på när det övade till 17 maj-tåget. Himla häftigt tyckte jag. Sen blev det bara några kvar så vi drack mer öl, diskuterade språk och spelade quiz. Det var verkligen jättetrevligt och de där ompa-människorna är väldigt underhållande.

När jag gick hem åt jag en laxwraps och njöt av att det var så ljust på natten så man inte behöver vara rädd. Så kom jag hem, borstade tänderna och gick och la mig. Slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0