uppför

Torsdagar är långa och tunga dagar. Lång för att den första föreläsningen börjar klockan 9 och den sista slutar klockan 16, tung för jag måste släppa med mig en ordbok, två antologier à 3000 sidor, en grammatisk uppslagsbok, anteckningblock, kompendie och mat. puh. Tur nog har jag inte mer än 13 minuter till Universitetet, men att bo i en uppförsbacke underlättar knappast (eller jo, på vägen hem).

Var jag än bor finns det alltid en backe - kyrkbacken i Strängnäs och i Perugia såklart, där det bara existerar uppförsbackar.

Kommentarer
Postat av: Clara

Gillar inställningen. Hur går det med trapp/vadmusklerna?

2010-01-29 @ 08:54:53
Postat av: line

dom har utvecklats till gå- och springvader, så ja, fortfarande hårda.

2010-01-29 @ 17:41:40
Postat av: Belinda

Haha, du dras till uppförsbackar, jag dras till kullerstenar! Jag HATAR dom! Men dom finns fan överallt jag är!

2010-02-08 @ 19:35:07
URL: http://belindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0