dåliga, dumma och bra saker

När jag väl får för mig att jag ska skriva ett blogginlägg vet jag aldrig riktig vad det ska handla om förens det är färdigt. Jag skulle vilja skriva något intressant, välformulerat och påhittigt, men jag lyckas aldrig. Igår insåg jag, eller det har jag väl tänkt på förut också, att precis innan jag somnar kommer jag på massa smarta saker jag vill dela med mig men på morgonen när jag vaknar är allt som bortblåst. Dålig vana.

Så har jag ju varit hemma i tre hela veckor nu och jag är fortfarande lika arbetslös. Planen var ju att jag skulle toksöka så jag kunde få något jobb under september men verkligheten ville inte riktigt stämma ihop med planen. Men tack och lov får jag jobba lite hos mamma, så helt arbetslös är jag inte, bara sisådär fem gånger i veckan istället för sju. Dumma verklighet.


Men den här veckan är dagarna faktiskt fyllda med vettiga och trevliga saker. Jag passade på att utlysa denna vecka till min nyttighetsvecka eftersom Korpen har grattisvecka så då kunde jag träna utan att betala mer än bensinen och bilunderhåll. Dessutom har jag besökt Jenny i hennes nya lägenhet, jag har planerat en dag med min arbetslösa vännina, bio med min syster och två dagar för jobb. Bra vecka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0