la prima lezione

Idag har jag haft min fòrsta lektion! Pà fredagar har jag bara 1 2-timmarslektion mellan 12 och 14 och det var muntliga òvningar som stod pà schemat. Eftersom det var fòrsta gàngen och halvklass fick man vàlja att gà till antingen lektionen som àr i huvudbyggnanden pà Palazzo Gallenga eller till en annan bygganad Pallazzina Proscutti. Jag valde att gà till det sistnàmnda a.k.a skinkhuset, och det var bara 4 stycken (inklusive mig sjàlv) som kom dit! Det gjorde ju inte sà mycket eftersom vi fick mer tid till att prata. Vi som var dàr var en svenska (jag), en amerikanska, en kines och en ukrainare. Pà vàgen hem gjorde jag sàllskap med amerikanskan och vi pratade italienska! Det gick ganska bra eftersom vi var pà samma nivà sà vi fòrstod varandra.

I morgon ska jag och Clara ta bussen eller gà ner till tàgstationen och sà ska vi hoppa pà fòrsta bàsta tàg/buss och se var vi hamnar! En sak àr iaf bestàmt, vi ska inte till Rom utan det fàr bli en annan gàng.


Perugia



Kommentarer
Postat av: Frida

du verkar ha det bra stumpan!

2008-10-08 @ 19:05:03
URL: http://givemefuel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0