en shot tequila

Korslig huvudpine och driet trött. Att jag inte lär mig, inte festa när man ska jobba dagen efter... Efter åtta timmars arbete bestämdes det att vi skulle dra till värdshuset och ta några öl. Men när det stängde kl 3 hamnade vi på en nash. Ännu ett mystiskt ord som antagligen bara används i de här trakterna, vad vet jag. Det betyder i alla fall efterfest. Vi blev kvar på den till typ 7, sen for vi hem till Trond-André och Henrik och jag slockna på soffan. 9:30 vaknade och insåg att jag skulle börja om en halvtimme så det var bara att väcka Teresa och be henne att köra mig till jobbet. Dagens arbete inkluderade städning av 21 hotellrum. Ja.


Det var jobbigt att vaske o rydde och jag ville bara krypa ner mellan de nybytta, rena lakarna och gosa ned mig och slippa jobba. Men ikke. Istället började jag fundera och efter noggranna studier har jag kommit fram till något. En shot tequila gör ingen skillnad. Man blir inte fullare så då köper man en till. Två gör ingen större skillnad heller, så då köper man den tredje och då går det utför. Med tequila finns inget mellanläge, det är antingen eller. Om man shottar för mycket (eller shottar när man redan fått i sig tillräckligt) kan det sluta med att man trillar allt för många gånger på dansgolvet och blir utskrattat av en vän, somnar i en hage eller blir nekad att komma in på en nattklubb i Rom. En sak är klar: det går inte utan surt och salt.
 
Dagens ord: Huske - kom ihåg


Kommentarer
Postat av: Anonym

party-Line! jag visste väll att fest bilderna från Fridas powerpoint var din rätta sida!;P

2008-06-30 @ 14:32:29
Postat av: frida

hörru kissekatten :)

2008-07-01 @ 20:44:33
URL: http://treprinsessors.blogg.se/
Postat av: becks

lillfjutt då! tequila gör visst skillnad, tänk dig din storlek och tequilans procenthalt. det funkar inte! drick lugnt, jag drack för hårt på peace and love så låg på sjukan hela dagen igår, mitt hjärta palla inte med... har förövrigt fått ditt brev, ska svara snart! puss puss love you!

2008-07-02 @ 22:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0