DAG 30


Nu har jag varit på Vega i 30 dagar så nu återstår bara 60 dagar kvar. Sinnessjukt. Innan jag åkte hit hade jag bestämt mig för att jag skulle bli duktig. Jag skulle jobba mycket, jag skulle spara, jag skulle springa, jag skulle äta nyttigt, jag skulle vara nykter, jag skulle inte häcka framför tvn och jag skulle läsa mycket. Eller hur. Jag har inte lyckats med nått. Jag har verkligen ingen självkontroll. Under de senaste 30 dagarna har jag jobbat mellan 4 och 8 timmar per dag, jag köper man hela tiden och det är dyrt, jag äter massa godis och kockjäveln bjuder på desserter, jag har sprungit 1 gång, jag har vart på ungefär 1 fest i veckan och jag har sett alldeles för mycket tv. Den största bedriften är väl att jag i alla fall öppnat en bok och läst 200 sidor. Dessutom har det utvecklats dåliga vanor under dessa 30 dagar. Jag kan inte sova förens klockan är 2 och jag sover till minst 12 dagen därpå om jag inte börjar 10 förstås. Dessutom blir det konstiga matvanor. Alldeles för mycket bröd och max två mål om dagen varav ett ordenligt, fast vissa dagar blir det bara bröd och det kanske inte är så bra.



I helgen var ju min familj här på Vega och hälsade på, vilket var mycket trevligt! På lördagen hyrde vi en båt i några timmar och jag lyckades bränna mig i ansiktet så det sved. Vi fick upp några fiskar också som vi stekte och åt sen när vi kom hem. På kvällen drog jag med mig Ida på fest, det var den årliga Hallfesten här på Vega, och i stort sätt alla vegaväringar (vegabor) var påverkade av sån där alkohol. Nästa helg är det den årliga fiskefestivalen, då fiskas det och sen äter man fångsten under festligheter så då samlas alla på ett ställe och firar. Tyvärr blir det ingen fest för min del eftersom jag jobbar sista vakten på kvällen det är och andra vakten dagen därpå, alltså slutar jag ca 12-02 och börjar igen kl 10. Men Vilde bjöd med mig på fest på fredagen så då blir det väl att gå ut då istället. Kanske Sandra kommer med också. Det blir trevligt.   

Nu ska jag sova, godnatt!
                                                                                                                                                              på Nes, på Vega



Nu ska jag sova. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0