en dag på universitetet

Jag var uppe med tuppen imorse och mötte Camilla och Iselin utanför skolan vid 9 imorse! Vi besökte utdanningsmessen (alltså utbildningsmässan) där alla Norges universitet och högskolor visade upp sig. Jag trivs att bo och plugga i Norge men tror ändå att det blir Karlstad i höst, dels för att Sverige antagligen har kommit längre i miljö- och klimatforskningen, dels för att det är billigare och Karlstad känns som en mysig och trevlig stad.

Efter inspirationsrundan slog vi oss ned i en soffa och varvade grammatikplugget med prat om skolor, framtid, politik, mor- och farföräldrar och norska tårttraditioner- Så en norsk lunch på det. I norge ätar man inte "riktig mat" till lunch, utan mackor (smörbröd) och så en kaffe till det. Så jag lyxade till det med en iskaffe och en ostmacka med grönsaker från kantinan. Vår prat- och pluggstund följdes av en tvåtimmars föreläsning om engelsk morfologi.

Efteråt gick jag hem och lagade middag: fisk-,lök- och champinjonsoppa. Det var gott, men den hade säkert blivit lite mer smakrik om jag hade haft buljong.


Dagens middag

Motivationen var på hög nivå efter middagen så jag begav mig tillbaka till universietet och satt på biblioteket i två timmar och repeterade substantiver till morgondagens föreläsning. Nu känner jag mig bra och tillfredställd men kommer säkert läsa lite mer innan jag går och lägger mig!

Kommentarer
Postat av: Belinda

duktig line! :)

2010-02-10 @ 12:33:23
URL: http://belindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0