destiantion: uppsala-stockolm-arboga

SHIT, inslåg alldeles nu att om fem dagar befinner jag mig i Perugia! Fredag förmiddag ska jag packa ihop allt, har visserligen redan börjat, men då har jag fått tillbaka min resväska som är på lagning och kan packa direkt i den. På lördag blir det kräftskiva och på söndag åker jag med familjen Carlstrand till Nyköping, för att övernatta hos dem innan flyget går kl 7.00 på måndag morgon från Skavsta. OCH idag har jag fått reda på var jag ska bo! Jag ska bo på Via delle Clarisse 24, och om jag kan läsa kartan rätt så ligger det ungefär 1 km från univerisitetet! Det ska nog bli riktigt bra!

Annars är jag nyligen hemkommen från en mindre trip jag gjort under 3 dagar. Jag startade i måndags vid halv tio tiden hemifrån, tog bilen in till stan, parkerade den på långtidsparkeringen och tog tåget till Uppsala. Ångrade bittert att jag lämnat jackan i bilen eftersom det var kallt och höst. I Uppsala fick jag vänta en timme innan jag äntligen fick träffa min long-lost-rebecka och umgås lite med henne! Jag inhandlade ett par cheap monday och vi åt billig studentmat (kebab och vegburgare).

Rebecka


Belinda

Min resa fortsatte mot Norrviken och en Belinda mötte upp mig på stationen. Vi tog oss hem till henne där vi spenderade restan av kvällen. Det blev tisdag och vi tog oss in till centrum där vi försökte klura ut vad nästa steg skulle bli. Vi hoppade på en buss och hamande ute vid kaknästornet. Där stannade vi en stund, tog oss upp till toppen och njöt av sol och vacker utsikt. Vi hoppade på bussen igen och hoppade av vid djurgården. Där promenerade vi en stund och det var så varmt att vi kunde gå i bara t-shirt! Vi tog en sightseeingbåt till slussen och  i gamla stan avnjöt vi en middag på ett litet mysigt café. Mätta och belåtna gick vi vidare genom gamla stan, inhandlade lite smågrejer och spatserade Drottninggatan och tog av mot Centralstationen. Vi sa hejdå och jag tog ett tåg mot Arboga. På stationen mötte jag upp med Henrik, kocken från Vega, och vi hann träffas ungeför 10 minuter innan jag stack.. I Arboga träffade jag Nadja och hon var snäll och lät mig sova hemma hos henne för en natt. Vi fördrev tiden med att spela badminton, titta på tv och spela snowboardspel. Vid 1-tiden idag onsdag åkte jag hemmåt, men fick först vänta en timme i Örebro innan nästa tåg gick.. Fyndande lite böcker och köpte mig en mjukglass för mina sista pengar.

Kaknästornet

Efter tre fullspäckade dagar kan jag nu med gott samvete gå och lägga mig i min sköna säng och längta till Italien! Synd bara att jag inte hann träffa mer människor för nu dröjer det ju ett tag innan jag är hemma igen. Okej, det lät som om jag skulle försvinna helt, men det gör jag inte, såvida det inte finns nåt internet i Italien, för då är jag borta på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Frida

jag hoppas verkligen att du har internet därborta, hur ska vi annars klara oss? måste ju veta på ett ungefär vad du håller på med om dagarna <3

2008-09-25 @ 00:29:10
URL: http://givemefuel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0