Roma, modi di dire e ... festa!

Ännu en söndag, och inte så olik alla andra söndagar. Dock har jag drabbats av förkylning, vilket inte uppskattas. Men igår var en bra dag. Jag och Clara tog tåget till Rom! Vi promenerade förbi Colusseum, Forum Romanum, Peterkyrkan, Piazza Navona, Fontana di Trevi, Spanska Trappan och hel  del andra sevärdheter. En aning kallt kanske men solen lyckades tränga igenom molnen vid några tillfällen. Det värsta var nog när vi skulle köpa glass, två smaker för 7,50 euro!! Rena rama rånet. Men vi avnjöt den på spanska trappan - vilket kanske är anledningen till att jag är sjuk idag.


Veckan i övrigt har gått snabbt fram. Jag har pluggat (!) och lärt mig roliga uttryck som "listig som en räv" Furbo come una volpe och"fåfäng som en påfågel" Venitoso come un pavone. I onsdags blev vi med lurade att gå ut med Jakub och Alex (the dutch) och som vanligt löd övertygelsen: if the girls from upstairs are coming, so are you. Och de kommer alltid med, vilket betyder att vi också gör det. Jaha. Så vi drog till Downtown, fick gratis vin och shot för 1 euro. Ekonomiskt. Vaknar på torsdag morgon av att Clara frågar: Line, vad hände igår? Hon fick helt enkelt för mycket av det goda. Efter en dusch och frukost var jag klar för skolan men slutade ändå i sängen där jag sov bort halva dagen (inte bra). På kvällen vankades det mer fest men denna gång i vår lägenhet. Kanske inte den bästa idén att ha massa människor hit bjudna, för hög musik och en tråkig hyresvärd. Lyckligtvis har vi ännu inte blivit utkastade ur huset.


 Det blev fredag och precis när jag och Clara hade bestämt oss för en lugnt fredagskväll med mysiga filmer (Amelie från Montmarte och Pride and Prejudice) knackar Jakub på vår dörr och säger: Girls, we are going out tonight, you have half an hour to get ready. Min reaktion: Nooooo, not tonight! We have other plans! Han: come on!! We have bought 30 beers, there will be American beer games! Vi tänker efter och svarar: Okey, guess we don't have any choice (as always). Så, det blev beer pong (och jag ägde) och flip cup. Denna gång drabbades iaf inte jag av minnesluckor utan lyckade hålla en bra nivå på öldrickandet. För andra gick det sämre. Så lördag morgon väckte jag Clara kl 7 och vi begav oss mot Rom, trots att hon var lika full som hon var när hon kom hem 5 timmar tidigare (okej nästan).


_______



Andra nyheter:
- Det är kallt!
- Jag har hål i skon och blir blöt om det regnar!
- Vi har bokat flyg till Barcelona den 12 december över helgen!
- Det är bara fyra veckor kvar i Perugia!
- Det är ca 30 dagar kvar till Julafton!
- Det är snart nyårsafton!

Och jag har en plan.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, blir du blöt när det regnar! Fan vad coolt! Jag blir alldeles torr. Haha ;)

2008-11-23 @ 19:39:02
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Belinda

onsdag, torsdag, fredag, för att vara dig - riktigt bra gjort! Jag är imponerad! Du lär dig ;D.

2008-11-25 @ 22:11:38
URL: http://belindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0