mer spänning är önskvärt

Igår kom jag hem från en helg i Växjö där jag besökte Sara och umgicks med henne och hennes vänner. Lyckades också krångla mig in på Växjös universitetsområde och efter några felkörningar och telefonsamtal hittade jag rätt hus och fick en kopp te och sorbéglass hos Magnus. En bra helg. Anlände på fredagen och kvällen spenderades framför tvn med ett glas vin, ett festlig måltid och en bra film. På lördag vankades det mer god mat och vin som senare resulterade i utgång på oléo. Söndagkväll var bio inplanerat och vi gick för att se Arn. Kl 8 på måndag morgon satt jag på bussen på väg till Mjölby för att där byta tåg till Motala. Sen blev det buss sista biten hem. Kom hem, lagade mat åt mamma och mig, för att sen överraska mig själv med att ta på mig ridbyxorna och gå ut och rida. Blev en skogsrunda med Jazz och Midas fick också följa med. 

Idag var en långpromenad inplanerad men när jag vaknade i morse stod det som spön i backen så jag återgick till huvudkudden som var betydligt mycket skönare och torrare. Så det blev att jag sov till kl 12, fixade lite med grejer för att sen följa med mamma in till stan när hon kom hem vid fyra. Lyckades göra av med 300:- (jag som skulle spara..) medan mamma var borta i 45 minuter. Innan vi skulle hämta morfar som kom med buss besökte vi farmor och fick en kvällsmacka och te.

Om det är fint väder imorgon ska jag försöka genomföra min planerade promenad, ringa lite samtal och sen åka och jobba hos mamma på eftermiddagen. Kanske kan hinna med en ridtur också, det var ju faktiskt ganska avslappnande sist.

Mer spännande är inte mitt liv.. Så kan det bli slutet på september nu tack?!

 

This was never the way I planned, not my intention
I got so brave, drink in hand, lost my discretion
It's not what I'm used to, just want to try you on
I'm curious, for you, caught my attention

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, låten du citerade längst ner har jag på min kära mp3:) Den är bra.

2008-08-28 @ 16:15:39
URL: http://eluaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0