hemma igen

Så var man tillbaka i Sverige igen. Det känns både bra och konstigt. Bra av den enkla anledningen att det är hemma och konstigt för att det inte känns som jag varit borta i två månader ca 100 mil bort. Mystiskt. Men nu är jag hemma i 45 dagar innan jag åker igen. Då är det Italien som gäller! Jag längtar lite faktiskt. Bo i studentlägenhet med människor från hela världen, gå på föreläsningar, festa -  det är STUDENTLIV!

Men nu när jag är hemma måste jag ju göra det mesta ut av dagarna tycker jag. Just nu har jag lite quality-time med min syster, imrogon ska jag klippa mig och på måndag ska jag till läkaren. Mitt öra är fortfarande inte bra. Det suger för jag vill träna men det är väl inte det bästa när man äter medicin... Och så hade jag tänkt ta mig ner till Kalmar och Växjö och sen upp till Uppsala och Stockholm med. Det blir mycket åkande, undra om jag ska ta bilen eller tåget?

Sista veckan i Norge och på Vega var händelsrik. Jag och Karina gick på fjälltur och besteg berget som finns på ön. Det tog kanske 1½timme att gå upp och väl däruppe hade vi picknick:) Sen skulle vi ned också, det var stötigt och jobbigt och jag fick ont i knäna och fötterna eftersom jag vrickade dem hela tiden. Sen ramla jag in i en buske också när stigen var som brantast, läskigt! Sen en dag när jag jobbade kom ett kameracrew och skulle filma. Så nästa år är jag med i norsk tv! Jag fick servera förrätten och hälla upp mer vin till en engelskman som fick resturangens fyrarättersmeny. Chris hette han och var rätt känd tror jag, varit repporter på Discovery o grejer. Sen hände det saker som var mindre trevliga. Henrik råkade ut för en bilolycka, en cyklist svängde ut framför bilen men som tur var skadades ingen allvarligt. Sen skulle vi ha avskedsfest på söndagen men vi åt så mycket kakor o bakelser att vi inte orkade så det blev en ganska lugn kväll.

Så på tidagen var det dags för mig att åka hem. Det var tråkigt att lämna alla och jag insåg när jag kom hem att jag saknar bergen!


Som ni kanske observerat har jag ändrat min blogglayout, tack till Elin som hjälpte mig lite och tipsade mig om designadinblogg.se där det fanns massa tips!


Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår att du saknar Vega, för på bilderna du har tagit ser det väldigt fint ut!

2008-08-14 @ 17:20:44
URL: http://eluaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0